Na začátek si musíme říct, co SEO zkratka vlastně znamená. Původem je z angličtiny a znamená „Search Engine Optimalization“. Přeloženo doslovně do češtiny to je „optimalizace pro vyhledávače“. V praxi to znamená, že se SEO tým stará o to, aby webové stránky, které vám patří, dokázali přes webové vyhledávače najít právě ti lidé, pro které je produkt, který vaše stránky nabízejí, určen.
SEO služby jsou nabízeny vlastníkům webových stránek proto, že konkurence je vysoká, ať už se pohybujete v jakémkoli oboru. Aby právě vaše webové stránky měly úspěch, měly by se ve vyhledávačích zobrazovat co nejvýše, aby na ně vaši potenciální zákazníci klikli. Aby se vaše webová stránka dostala na začátek seznamu, musí se někdo starat o to, jaká klíčová slova a fráze ve vašem oboru jsou nejčastěji kladena a k nim vytvořit zpětné odkazy, pomocí kterých bude vaše webová stránka v seznamu stoupat na vyšší pozice. Dá se říct, že klíčem k úspěšným webovým stránkám je SEO optimalizace.
Co jsou nejdůležitější aspekty SEO?
- Analýza klíčových slov
- Copywriting
- Budování zpětných odkazů
- Katalogová registrace
- Samotné webové používání
Jaký je význam samotné optimalizace webu?
Dá se říct, že pro vaši stránku je SEO nejdůležitější součástí, protože význam webové stránky je ten, aby ji potenciální zákazníci/návštěvníci vyhledali a navštívili. V největším počtu případů hledají lidé spíše klíčová slova a fráze pro to, co potřebují, ne název firmy nebo rovnou adresu stránky. Internetový vyhledávač takovému vyhledávání zobrazí obsahově nejlépe odpovídající stránky, které zákazník zadal k vyhledávání.
S největší pravděpodobností tak zákazník klikne na prvních pět odkazů na první stránce. SEO vaši stránku dostane na co možná nejvyšší pozici v seznamu vyhledavače, což znamená, že zvýší šance, že cílová skupina navštíví právě vaši stránku.