V České republice máme obrovský počet e-shopů. Dokonce dle údajů statistik patříme mezi přední země v počtu e-shopů připadajících na jednoho obyvatele. Co to pro majitele takových e-shopů znamená? Že se pohybují v dramatickém konkurenčním prostředí a v boji o zákazníka rozhoduje i ten sebemenší detail. Jak v náročném prostředí uspět?
Náročný začátek podnikání
O jakémkoliv začátku se říká, že je tím nejtěžším krokem. Překvapivě to neplatí na poli e-shopů a podnikání v prostředí na internetu. Desítky tisíc nových příležitostí se otevírají každý den a kdo má dobrý nápad a trochu času, může snadno získat zajímavý přivýdělek nebo i hlavní zdroj příjmů.
Založit e-shop je dnes otázka i jednoho večera a pár desítek korun měsíčně. Všude jsou již připravené šablony k pronájmu a stačí jen vdechnout vaše jméno a naplnit obsah. Začátek podnikání tak znamená jednu cestu na úřad pro živnostenský list a pak pár hodin u PC. Co ale dál?
Neúprosná konkurence
Než jste se pustili do podnikání, provedli jste si důkladný průzkum. Zboží, které nabízíte patří mezi atraktivní produkty a podařilo se vám přijít i s nižší cenou. Stránky mají poutavý design, jsou přehledné a snadno se obsluhují. Jak je tedy možné, že do vašeho obchodu zákazníci nezavítají?
Naučte se pracovat s vyhledávači
Žádný se zákazníků nepřichází na vaše stránky tak, že by zadal konkrétní adresu vašeho obchodu. Všichni napíší do vyhledávače kombinaci několika tajemných klíčových slov. A je jen na vyhledávači, které obchody zákazníkům nabídne. Už jste jistě slyšeli pojmy analýza SEO, SEO analýza. Jedná se o nástroj, který je prvním krokem k zajištění vyšší návštěvnosti. Odborník na problematiku online marketingu vám pomůže s vytipováním klíčových slov, které jsou nejvíce vyhledávané ve vztahu k vašemu zboží. Následně upraví stránky tak, aby je vyhledávač posoudil jako relevantní. Více návštěvníků, vyšší zisky.