Dnes už internet ke kupování rozličného zboží používá skutečně každý. Odrostlejší děti i babičky si dokáží skrze celosvětovou síť domů objednat přesně to, co potřebují. Stačí k tomu dostatečně rychlé připojení a počítač, případně chytrý mobil nebo tablet. Je to jednoduché a velice praktické. Ovšem i tento druh nákupů má svá negativa. A určitě to není pouze nutnost čekat často i několik dní, než zásilka doputuje domů. Nakupování v elektronických obchodech může být dokonce i poměrně riskantní.
Největším rizikem je, že narazíte na takzvaný podvodný e-shop. Jednoduše řečeno, jedná se o obchod, který může na první pohled vypadat důvěryhodně, ale reálně zde nenakoupíte vůbec nic. Často ale můžete přijít placením předem o své peníze, které vám už nikdo nikdy nevrátí. Identifikovat takový obchod však není příliš složité. Stačí jen se podívat, jestli na takový obchod existují reference zákazníků a pokud, pak jaké. Neexistují-li nebo jsou ve valné většině případů negativní, je to poměrně dost závažná indicie k tomu, abyste zde nic nenakupovali. Dostatečným varováním by vám rovněž měla být absence fyzické adresy daného obchodu, nezveřejněná jména jednatelů firmy ani kontaktní číslo.
Myslete na kvalitu
Řídit byste se rovněž měli kvalitou zboží. Pokud jste si již na daném e-shopu něco objednali a nebyli jste spokojeni s výsledkem, nebylo by moudré udělat tento druh chyby dvakrát. Samozřejmě, ne vždy musí být zákazník stoprocentně spokojen. Každý internetový obchod musí ze zákona přijmout zboží bez udání důvodu zpět. Prostě, když s ním nebudete spokojeni, zabalíte ho, odnesete na poštu a počkáte si, až vám vrátí peníze. V případě, že se tak nestane, kontaktujte nejdříve daný obchod a pokud ani po vašem naléhání nedostanete peníze zpět, kontaktujte nejbližší policejní oddělení. Je ještě nutné podotknout, že náklady, které souvisí s vrácením zboží, si každý zákazník hradí sám. Zde je to hlavně poštovné.