Nikdy není pozdě na pořádnou revizi. Samozřejmě, člověk si raději vybere termín někdy před zimou, protože to je teprve čas, kdy se nejrůznější karmy a plynové spotřebiče (většinou na teplo) začnou zapínat. Je tu však spousta lidí, kteří již revize dělají v létě, právě proto, že to tolik nespěchá a pokud se vyskytne problém, je dostatek času na to, aby se vše vyměnilo.
Řemeslník, ten má práce dost
Jestli si myslíte, že plynaři v letních měsíci nemají co dělat, tak jste na velkém omylu, protože spousta zákazníků má různé potřeby. Například noví nájemníci přicházejí do nového bytu, kde dlouho nikdo nebyl a najednou zjistí a čuchají: „Aha, uchází nám plyn!“. Staří nájemníci si toho nemuseli všimnout, zvláště pokud od února větrají a netopí. To se najednou hodí každá koruna. Nastává ale otázka, komu vlastně poslat fakturu na zaplacení?
Nájemníci?
Jakmile se nový nájemník stěhuje do nového bytu a má již podepsanou smlouvu, napadá nás jako první, kdo nám naše faktury uhradí. Přece jen, to je půl hodina práce, tady tohle a tamto, a pár stovek za pouhé utáhnutí šroubů je na místě. Někteří pronajímatelé si dávají do smlouvy jisté ustanovení o běžných opravách, které má povinnost hradit nájemce, AVŠAK pronajímatel má povinnost před novým nájemcem udělat revizi plynových spotřebičů. Pronajímatel je tedy ten, který by v takovém případě měl hradit veškeré náklady, které vznikly. Ať už to byla půl hodina, hodina nebo i dvě hodiny práce. Samozřejmě, že pronajímatel se musí starat, aby byly všechny spotřebiče v tip top stavu, ale někteří pronajímatelé na to více méně kašlou, vidí peníze za nájem a nechávají tak nebohé nájemníky, aby si ještě sami sháněli řemeslníka. Nenechte se však zmást, fakturu vždy zasíláte v takovýchto případech majiteli bytu.
Může se stát, že majitel nebude chtít zaplatit. Ale spousta z nich dostane strach, že kdyby-coby a nakonec zaplatí rádi. Nebojte se však otravovat a na majitele tlačit, jakékoliv výmluvy na nové nájemce vůbec neberte v potaz.