Pro člověka by měla každá letecká společnost udělat v případě zpoždění alespoň běžné věci. Tedy poskytnout občerstvení, umožnit zavolání si a podobně. A pokud takové aerolinie navíc svým počínáním způsobí zpoždění přesahující únosnou mez a mají sídlo v některé zemi Evropské unie, Norsku, Švýcarsku nebo na Islandu, provozují lety v tomto prostoru nebo z něj pryč, jsou povinny takového cestujícího náležitě odškodnit po finanční stránce. Tedy zaplatit mu podle délky zpoždění a vzdálenosti mezi počáteční a cílovou destinací až šest set eur.
Tak je to dáno regulací Evropské komise. A je to povinné pro všechny výše zmíněné letecké společnosti, které se proviní tím, že se náležitě nepostarají o dodržení svých závazků.
Jediným případem, kdy jsou při takovém zpoždění zbaveny povinnosti onu částku vyplatit, je to, nezavinily-li ono zpoždění samy, vzniklo-li v důsledku špatného počasí, přírodní katastrofy, bezpečnostní situace, omezení letového provozu nebo stávky třetí strany.
Ovšem leteckým společnostem se logicky moc platit nechce. A proto nejednou zkoušejí různé triky. Třeba svádějí svá pochybení na něco, co by je od placení osvobodilo, nebo nekomunikují a doufají, že to neuspokojení klienti časem vzdají. Protože ne každý má síly, aby si obstaral potřebné důkazy o vině té které společnosti, ne každý má dost sil a nervů na to, aby se domáhal svých nároků soudní cestou.
A proto je v případě těch, kdo se na to necítí, ovšem nechtějí o své nároky přijít, běžné, že to dají těm nejpříhodnějším právníkům. A když je vymáhána náhrada za zpoždění letu https//claimcloud.cz/cs/rights/delayed/, je úspěch zaručen. Tito právníci totiž dobře vědí, jak si obstarat potřebné podklady, a neváhají se na soud obrátit a dotáhnout to do konce. A co potěší lidi poškozené oním zpožděním nejvíce, je to, že si tito pomocníci berou provizi pouze v případě, že ono odškodné skutečně vymohou, díky čemuž není člověk nikdy poškozen. Může na tom jen vydělat.
A vy možná též.