Představte si, že byste se ve vyhledávačích vyšvihli na skvělou pozici – tedy někde nahoru na první stranu – víte, co by to pro vás znamenalo? Jistě by to výrazně posílilo návštěvnost vašich webových stránek. Je totiž jasné, že když je nějaký odkaz na předních příčkách, tak na něj kliká velké množství lidí. Vždyť většina lidí nemá čas ani chuť procházet celý výpis odkazů, který jim takový internetový vyhledávač přichystá. Mnoho lidí se nepodívá dokonce ani na druhou ani žádnou další stranu v takovém výpisu. Navíc, hodně lidí si myslí, že vyhledávač ty nejlepší webové stránky hledá místo nich, takže ty přední odkazy považují za nejvíce kvalitní ve vztahu k zadanému klíčovému slovu.
Jak je tedy vidět, tak ani moc nezáleží na tom, kolik vaše zboží či služby stojí a jak jsou kvalitní, jde zkrátka jen o to, přesvědčit vyhledávače o tom, aby vás zobrazily někde vpředu.
Nicméně ani to není snadný úkol. Sice až tak moc nezáleží na dokonalém designu vašich webových stránek, ale není možné říct, že by nebylo důležité, jaký je jejich obsah. Ba naopak, roboti vyhledávačů ohodnotí mnoho dílčích kritérií, než výsledný výpis odkazů sestaví. Vždyť algoritmus, podle kterého pracují, nikdo přesně nezná, takže je možné se jen domýšlet. Ale je jasné, že zkušená firma, která se na poli seo optimalizace pohybuje dlouhé roky, má dobrý přehled o tom, jaká opatření v tomto směru fungují, a jaká nikoli.
Ovšem pokud se vydáte hledat ty pravé seo služby pro vás, tak brzy zjistíte, že je nabízí nemálo různých společností. Ne každá ovšem ví, co je potřeba udělat, aby vás dostala na zaslouženou pozici, kterou vám slíbí. Nevybírejte proto ani tak podle ceníku seo, na který narazíte na stránkách seo firem, ale spíše podle kvality jimi nabízených služeb, podle toho, zda vám ušijí nabídku na míru podle vašich potřeb, a podle toho, jakou mají praxi a reference.